Wednesday 2 November 2011

KAWAN BARU KENAL!!!!


Assalamualaikum….

Huhhhhhh…… tak tahu camne nak mula ni…
Minggu lepas aku ade berkenalan ngan seorang perempuan.Macam-macam sembang..yelah dia pon memang cam ramah jerr…So bile bercakap tu aku tak kekok la..yelah sesetengah orang tu kadang-kadang malu dan susah nak bersembang..

Dia pon story pasal dia bla….blaa….Aku pon story lar sket pasal aku…Awal-awal lagi aku dah fikir dalam kepala kalau die tanye dah berape lame kahwin…aku juz nak cakap 1 tahun lebey je…Kononnya malas arrr ckp yg betul kan.. nanti ade yang terkejut beruk, pahtu banyak plak soalan kene tanye nanti…aku ni dah la letih nak menjawab soalan…uuuuhhhhh….( Tapi mmg selalu pon aku fikir macam tu tapi...)

Tapi aku…yer aku…Bab tipu menipu ni memang aku fail (nak budget ko baik ke???).. Takdelah….Tapi seriously aku tak reti nak tipu menipu ni, (alaa tu bukan tipu pon.. tu cuma menyembunyikan fakta je)…Yes…. pon same aku tak pandai…lebih-lebih lagi bila face to face macam ni lagi la kan..

Ok lebey kurang macam ni dialognye

Budak 20 tahun: Akak dah lame kahwin ye..? anak dah berape?
Aku : Aaaaaa…. dah….ermmm…2 tak..tak.. 5 tahun lebih dah…anak takde lagi…(Aku dh agak memang selalu jadi macam ni…)
Budak 20 tahun: Oooowhhh…. Ye ke lamenyeeeeee…camne la akak yer…5 thn…uuuuu…akak dah pg cek doc?mengurut ker?ke akak merancang?.....
Aku : Merancang???...takdelah..Dah dik semua dah…tp tak de rezeki lagi la…sabor je la kan..Sebelum ni keje kat mane? (sbnrnye dia dh bgtu sblm tu tp aku tnye lagi sbb nak matikan bualan tu)
Budak 20 tahun: Akak….kot tak masuk penuh kot,salah posisi ke…akak kene buat macam tu ……pahtu macam ni…………(seriously dia cakap dgn muka yang cukup serious dan x jawab soalan aku)
Aku : Kate belum kahwin…dah pernah buat ke???? (Aku dh naik geram la ni)
Budak 20 tahun: Errrkkk...takdelah kak….(Dia terus terdiam..sedar la tu agaknya)

Aku tak tahu nak kate ape sebenarnya…Kalau jujur sangat mcm ni la selalu kene…..Helloooooooooooo….come on la awak tu belum pon kahwin lagi….Awak sendiri pon tak tahu macam mane nasib awak lepas kahwin nanti…Bukanlah nak mendoakan keburukan dan bukan juga tak suke orang bagi petua ke nasihat ke…but please la…if I said belum ade rezeki tu,dah la..Perlu ke koram nak jadi doctor plak….

Tak boleh ke bile orang kate takde rezeki…koram mendoakan atau at least cakap

Ok takpelah nanti ade la tu rezeki or
Sabar la mungkin ade hikmah tu or
Banyakkan berdoa..Insyaallah..

Ni takde…nak korek kenapa? Bagaimana?Bile? Kat mana???.....Damn!!!
Percayalah aku cukup senang hati dan berterima kasih kalau ada rakan-rakan yang matang dan pandai melayan manusia mengikut keadaan seseorang….(Matang kat sini bukan dari segi usia tapi cara handle keadaan)

Again…will stop here 

Terima Kasih Ya Allah

****P/S : kalau ade nampak english yang berterabur kat mane-mane entry to juz ignore je la yer…wink..wink..winkkkk….

2 comments:

  1. Biasala org mcm kita nih mesti selalu kena soalan mcm tuh....sayapun ade sorang kwn baru kawen 3 bulan dh lekat n dia jumpe saya nk bg tips....konon dia hebatlah sbb berjaya lekat...semua tip2 tuh sama je ape yg saya bt selama nih..cuma belum rezeki.

    dia ingat saya ni bodoh sgt ke xreti bab2 dlm bilik tido nih....klu dia dh lama kawen pastu tetiba berjaya saya exited gak nk tau....dh rezeki dia awal syukurlah..tp jgn la lebih2 ingat kita nih xtau ape2 utk bt anak...bkn sombing nk mendengar..jgn samakan kedudukan kita dgn dia..huhuhu.....

    ReplyDelete
  2. Tu la kan...sya ni bkn jenis bercakap ikut sedap mulut...Tapi lau dah cam merendah-rendahkan orang ringan je mulut ni...

    berckp cam dh de pengalaman....Dia buat kite cam tak thu ape2...kalau cam member awk tu at least dh khwn...ni kahwn pon belom...sukahati nak sekolah kan kite plak...geram betul...

    ReplyDelete